Πώς ο Pierre Cardin άλλαξε την παγκόσμια μόδα

Ο Pierre Cardin είναι αναμφίβολα ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους σχεδιαστές του 20ού αιώνα, αλλά και εξαιρετικός πρωτοπόρος στο χώρο της μόδας. Ηγήθηκε μιας «επανάστασης» σε ανδρικά ρούχα. 

Δημιούργησε ένα φουτουριστικό κίνημα “Space Age” που τάραξε τα ενδυματολογικά νερά, για πάντα. Το εμβληματικό του φόρεμα “Bubble” ήταν μια τεράστια διεθνής επιτυχία. Ήταν ο πρώτος που συνδύασε τις φούστες «mini» και «maxi». Τα τετράγωνα, τα τρίγωνα και ιδιαίτερα οι κύκλοι, τα γεωμετρικά σχήματα, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του κόσμου του Pierre Cardin. 

Αυτός ο σπάνιος σχεδιαστής  μπορούσε να φτιάξει ένα ρούχο από το μηδέν. Αντλώντας την έμπνευσή του από τον κόσμο γύρω του, έδινε έμφαση στη φύση, τις καμπύλες και τα φωτεινά χρώματα. 

Η πρώτη του «δημιουργία» ήταν ένα πτυχωτό κόκκινο παλτό. Ήταν ερωτευμένος με την Ασία, το μοντέλο Hiroko Matsumoto, έγινε η μούσα του και όπως λέγεται, είναι το πρώτο Ιαπωνικό μοντέλο που εργάστηκε για την υψηλή ραπτική.

Εμπνέονταν πάντα από κάτι έξω, όχι από το ίδιο το σώμα. Μία από τις εκπληκτικές ανακαλύψεις του ήταν τα “ηλεκτρονικά ρούχα”, διακοσμημένα με κεντημένα LED. Η εφεύρεση του Cardin, που στιγμάτισε την μόδα, το συναρπαστικό, νέο ύφασμα που όλοι μιλούσαν για αυτό ήταν από ένα υλικό πρώτης τεχνολογίας, στο οποίο γινόταν θερμική επεξεργασία για να διατηρεί ανάγλυφα τα σχέδια. Ο Cardin το χρησιμοποίησε για να φτιάξει ένα φόρεμα με χαρτόνι αυγού  και το ενσωμάτωσε στη συλλογή του Cosmocorps.

Πρωτοπόρος  πάντα, πραγματοποίησε επίδειξη μόδας στο Σινικό Τείχος της Κίνας. Λόγω της τεράστιας γνώσης του σχετικά με τις κατασκευές, τις ραπτικές και τις γλυπτικές-αρχιτεκτονικές αναλογίες, είχε την ικανότητά  να χαράζει το ύφασμα με αρχιτεκτονική ευαισθησία, η οποία ήταν και η πραγματική του υπογραφή. 

Θεωρούσε, ότι το γυναικείο σώμα λειτουργεί αφαιρετικά ως κρεμάστρα, ενσωματώνοντας στην collection του υφάσματα, πτυχωτά  σαν παπλώματα και ασύμμετρα περιλαίμια και κολάν. Λάτρης του διαστήματος, έφτασε μέχρι τη NASA όπου δοκίμασε την στολή με την οποία πήγε στο φεγγάρι ο Νιλ Άρμστρονγκ. Λάτρεψε τόσο πολύ την στολή, που έκανε ο ίδιος στολή για τη NASA.

Ο Cardin έθεσε  άλλη μια νέα τάση την “mod chic”. Ήταν ο πρώτος που συνδύαζε κομμάτια, εξαιρετικά μικρού μήκους. Πολύ γνωστή συλλογή του και η “New Look”. Ωστόσο προχώρησε και σε unisex μόδα, μερικές φορές πειραματική και όχι πάντα πρακτική. Του άρεσε να ζωγραφίζει χωρίς περιορισμούς. “Τα ρούχα που προτιμώ είναι αυτά που δημιουργώ για μια ζωή που δεν υπάρχει ακόμη, τον κόσμο του αύριο” Κάθε μία από τις συλλογές του είναι μια απόδειξη έντονης όρεξης για πειραματισμό.

Χαρακτηριστικό του Pierre Cardin ήταν τα χρώματα και ο συνδυασμός των print & patterns. Ο Cardin χρησιμοποιούσε όλες τις αποχρώσεις του Μπλε, ως συμβόλου κομψότητας, ηρεμίας και για τις αρσενικές και για θηλυκές του δημιουργίες. Το αγαπημένο του χρώμα  ήταν το πράσινο, καθώς ήταν για αυτόν ένα χρώμα, τόσο καταπραϋντικό, όσο και αναζωογονητικό, σύμβολο της φύσης και της ευημερίας. Το χρησιμοποιούσε σε  κουμπιά, μοτίβα ή ως κύριο χρώμα των ρούχων του. Το κίτρινο χρώμα  υιοθετήθηκε από τον σχεδιαστή, από την αρχή της καριέρας του.

Στις Haute Couture συλλογές του, το εφαρμόζει σε όλα τα υλικά και σε όλες τις μορφές. Σύμβολο του πάθους και της ενέργειας, το κόκκινο χρώμα για το Cardin το χρησιμοποιούσε πολύ συχνά στις Haute Couture collection , στα αξεσουάρ και στα έπιπλα του.

Οραματιστής και ανεξάρτητος, ο Pierre Cardin έθεσε τους δικούς του όρους στον κόσμο της μόδας, πολλούς εκ των οποίων υιοθέτησε εντέλει ολόκληρη η βιομηχανία.

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Νέλλη Τσιακυρίδου

Νέλλη Τσιακυρίδου

Η Πηνελόπη Νέλλη είναι μια ταλαντούχα σχεδιάστρια. Ότι δημιουργεί έχει την σφραγίδα ενός καινούριου στυλ. Οι τάσεις της μόδας και οι συνδυασμοί, είναι η αγαπημένη της καθημερινότητα. «Οι τάσεις για μένα, είναι κάτι σαν την διαίσθηση!»
Η Πηνελόπη Νέλλη είναι μια ταλαντούχα σχεδιάστρια. Ότι δημιουργεί έχει την σφραγίδα ενός καινούριου στυλ. Οι τάσεις της μόδας και οι συνδυασμοί, είναι η αγαπημένη της καθημερινότητα. «Οι τάσεις για μένα, είναι κάτι σαν την διαίσθηση!»