Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου: Romance and Passion

Ο Ρομαντισμός συναντά το Πάθος το Σάββατο 27 Μαρτίου, στις 21:00, στο 
Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, όπου δυο εξαιρετικοί 
καλλιτέχνες, ο Γιάννης Γεωργιάδης (βιολί) και η Λευκή Καρποδίνη 
(πιάνο), έρχονται στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού», για 
να μαγέψουν το κοινό με μελωδίες απαράμιλλης ομορφιάς που εξυμνούν την  αγάπη, μοιράζονται συναισθήματα και εικόνες, σε έναν μουσικό διάλογο, με τη φινέτσα του βαλς, την  ορμή των ουγγρικών χορών και τη φλόγα του  Aργεντίνικου τανγκό.

Ρομαντισμός και Πάθος: δυο έννοιες – κλειδιά, στα χέρια του μουσικού 
που περιπλανάται, στο μεταίχμιο του 19ου με τον 20ο αιώνα. Οι δύο 
«βασιλείς των οργάνων», το βιολί και το πιάνο, συναντιούνται σε ένα 
καλειδοσκοπικό πρόγραμμα, με μουσικές μινιατούρες που μας ταξιδεύουν 
από την Ελλάδα μέχρι την Αργεντινή και από τη Ρωσία μέχρι την Ισπανία, 
μέσω Live Streaming από την επίσημη ιστοσελίδα του ΠΣΚΗ, 
https://www.cccc.gr/gr/live-streaming.

Προπώληση εισιτηρίων
Η προπώληση συνεχίζεται. Μπορείτε να προμηθευτείτε το εισιτήριό σας, 
αξίας 5 €, από εδώ: 
https://www.viva.gr/tickets/music/streaming/romance-and-passion/

Πρόγραμμα

Edward Elgar (1857-1934)
Salut d’ Amour, Έργο 12
[1888]

Josef Suk (1874-1935)
Appassionatο, Έργο 17, Αριθμός 2
[1900]

Enrico Toselli (1883-1926)
Serenaτα “Rimpianto”, Έργο 6, Αριθμός 1
[1900]

Fritz Kreisler (1875-1962)
Syncopation
[~ 1925]

Fritz Kreisler
Tambourin chinoise, Έργο 3
[~ 1910]

Frédéric Chopin (1810-1849)
Nυχτερινό σε Ντο δίεση ελάσσονα, Έργο 27, Αριθμός 20

Johannes Brahms (1833-1897)
Χορός Αριθμός 1 σε Σολ ελάσσονα: Allegro molto
Ουγγρικοί Χοροί, WoO 1, 1879
Σε μεταγραφή για βιολί και πιάνο του Joseph Joachim (1831-1907)

Johannes Brahms
Χορός Αριθμός 2 σε Ρε ελάσσονα: Allegro non assai
Ουγγρικοί Χοροί, WoO 1, 1879
Σε μεταγραφή για βιολί και πιάνο του Joseph Joachim (1831-1907)

Johannes Brahms
Χορός Αριθμός 5 σε Σολ ελάσσονα: Allegro
Ουγγρικοί Χοροί, WoO 1, 1879
Σε μεταγραφή για βιολί και πιάνο του Joseph Joachim (1831-1907)

Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893)
Melodie, Έργο 42, Αριθμός 3
Από το “Souvenir d’ un lieu cher”
[1878]

Ρωσικό παραδοσιακό τραγούδι
Μαύρα Μάτια (Ochi Chernye)
Μεταγραφή για βιολί και πιάνο της Λευκής Καρποδίνη

Λευκή Καρποδίνη
Corona Valse
Μεταγραφή για βιολί και πιάνο της Λευκής Καρποδίνη
[2020]

Gabriel Fauré (1845-1924)
Après un Rêve, Έργο 7, Αριθμός 1

Fritz Kreisler
La Gitana
(~ 1900)

Cécile Chaminade (1857-1944)
Sérénade Espagnole, Έργο 150
Σε μεταγραφή για βιολί και πιάνο από τον Fritz Kreisler (1875-1962)
[1904]

Ástor Piazzolla (1921-1992)
Adiós Nonino
[1959]

Manuel de Falla (1876-1946)
Jota
Από την Suite Populaire Espagnole (Παραδοσιακή Ισπανική Σουίτα, 1922)

Manuel de Falla
Ισπανικός Χορός Αριθμός 1
Από την όπερα “La vida Breve” (1904-1913)

Βιογραφικά ερμηνευτών

Γιάννης Γεωργιάδης | βιολί

Οι εμφανίσεις του βιολονίστα Γιάννη Γεωργιάδη σε μεγάλα μουσικά κέντρα 
στην Αυστρία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Ρωσία, Ελβετία, Aίγυπτο, Ν. 
Κορέα, ΗΠΑ, Μεξικό, Ελλάδα, καθώς και σε γνωστές αίθουσες συναυλιών 
όπως: Μusikverein της Βιέννης, Palais de Congres et de la Musique στο 
Στρασβούργο, Carnegie Hall της Ν.Υόρκης, έχουν στεφθεί από ιδιαίτερη 
επιτυχία, προκαλώντας τα θερμότερα σχόλια κοινού και κριτικών.
Πήρε το Δίπλωμα του, το1983 από το Ωδείο Αθηνών, σπουδάζοντας με τον 
Τάτση Αποστολίδη, με άριστα παμψηφεί. Το 1991, με υποτροφίες του 
ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» και της Αυστριακής κυβέρνησης, 
ολοκληρώνει, με Ανώτατη Διάκριση, τις σπουδές του στο Μουσικό 
Πανεπιστήμιο της Βιέννης, κοντά στον διακεκριμένο καθηγητή Frαnz 
Samohyl.
Ως σολίστ έχει συνεργαστεί διεθνώς με γνωστές ορχήστρες όπως: London 
Philharmonia, Συμφωνική του Βερολίνου, Φιλαρμονική της Βουδαπέστης, 
Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Πράγας, United Philharmonic της Βιέννης, 
Simfonietta Beer Sheva του Ισραήλ, Ορχήστρα Δωματίου της Ευρωπαϊκής 
Ένωσης, Ορχήστρα Δωματίου του Kρεμλίνου, κ.α. Στην Ελλάδα έχει 
εμφανιστεί με τις Κρατικές Ορχήστρες, Αθηνών και Θεσσαλονίκης, την 
Camerata και την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, υπό την 
διεύθυνση διακεκριμένων αρχιμουσικών, μεταξύ των οποίων, οι Uri Mayer, 
Alun Francis, Vladimir Valek,Horia Adreescu, Misha Rachlevsky, Enrique 
Batiz, Felix Carrasco, Mιλτιάδης Καρύδης, Αλέξανδρος Μυράτ, Λουκάς 
Καρυτινός, Νίκος Αθηναίος, Βύρων Φιδετζής, Κωνσταντίνος Καρύδης.
Το ενδιαφέρον του για το ανεξάντλητο ρεπερτόριο Μουσικής δωματίου, 
αποφέρει συνεργασίες στο πλαίσιο διεθνών φεστιβάλ, με διακεκριμένους 
Έλληνες και ξένους ερμηνευτές όπως: ο Δ.Σγούρος, Δ.Τουφεξής, Αλ. 
Καπέλης, Β. Βαρβαρέσος, J.Menuchin, A.Brussilovsky, I.Oistrach, G. 
Hoffman, Steven Isserlis .
Το 2000 ως Ιδρυτής και καλλιτεχνικός Διευθυντής  της ορχήστρας 
Feminarte και σε συνεργασία με επίλεκτους  μαέστρους και σολίστ, 
λαμβάνει μέρος σε συναυλίες και  Φεστιβάλ ανά την Ελλάδα, στα Τίρανα 
και στην Κωνσταντινούπολη, κατόπιν προσκλήσεως του Οικουμενικού 
Πατριάρχη Βαρθολομαίου. H ορχήστρα Feminarte  εμφανίζεται σε παραγωγές 
στους σημαντικότερους συναυλιακούς χώρους στην Ελλάδα, όπως: Ηρώδειο, 
Μέγαρο Μουσικής, Θέατρο Ολύμπια, Αμερικάνικο Κολλέγιο
Κατέχει, από το 2006, την θέση του Εξάρχοντος στην Συμφωνική Ορχήστρα 
του Δήμου Αθηναίων.
Τον Οκτώβριο του 2019, ως εξάρχων της Φιλαρμονικής Αθηνών, συμμετέχει 
στην 2η Συμφωνία του G.Mahler, σε συναυλία στο Carnegie Ηall της 
Ν.Υόρκης, για την αποπεράτωση του Ναού του Αγ. Νικολάου, που 
διοργανώνεται από την “Πρέσβη εκ προσωπικοτήτων”  κυρία Κατερίνα 
Παναγοπούλου.

Λευκή Καρποδίνη | πιάνο

«Η πολύ ταλαντούχα Λευκή Καρποδίνη αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στη μακρά 
αλυσίδα σημαντικών πιανιστριών της χώρας μας.»
«Οι ερμηνείες της απογυμνώνουν τα έργα από περιττά φκιασίδια και 
εξωραϊσμούς και προσφέρουν στο ακροατήριο γυμνό το συναίσθημα που 
αναδύεται από αυτά, καθαρό, άμεσο, έντονο. Ρίχνουν στη μουσική ένα 
ασπρόμαυρο φως που δημιουργεί έντονες σκιές και προβάλλουν τα μουσικά 
έργα σαν έργα γλυπτικής.»
Η πιανίστα Λευκή Καρποδίνη έχει στο ενεργητικό της συναυλίες στις 
περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στο Ισραήλ, τον Καναδά, την Αμερική και 
στα νησιά Μπαρμπέιντος και σε γνωστές αίθουσες όπως το Wigmore Hall, 
το Purcell Room, το Bolivar Hall, η St. Martin-in-the-fields, η St. 
John’s Smith Square, η Meistersaal, το ZKM, το Rolston Hall, ο 
Παρνασσός, το Ίδρυμα Θεοχαράκη κ.ά. Έχει εμφανιστεί με διάφορες 
ορχήστρες και μουσικά σύνολα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως το 
Ensemble Modern, η Pan European Orchestra, η Guildhall Symphony 
Orchestra και η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων. Διεθνή φεστιβάλ 
μουσικής στα οποία έχει εμφανιστεί είναι τα Mecklenburg Vorpommern 
Musikfestival (Rising Stars Series), Schleswig Holstein, Dresdner 
Musikfestspiele (Γερμανία), Banff Festival (Καναδάς) Brighton, 
Cheltenham, Chichester (Αγγλία), Cully Classique (Ελβετία), Musique 
Printaniere a Beaucaire (Γαλλία), Aegean Festival, Φεστιβάλ Πιάνου 
Ηρακλείου, Φεστιβάλ Σύμης, Κορώνης, Παξών κ.ά.
Λάτρης της μουσικής δωματίου, η Λευκή Καρποδίνη υπήρξε μέλος των 
συνόλων Trio Fibonacci και Trioskop με έδρα το Βερολίνο. Συνεργάζεται 
με διάφορα μουσικά σύνολα και εξέχοντες μουσικούς στην Ελλάδα και το 
εξωτερικό (Απόλλων Γραμματικόπουλος, Αγγελος Λιακάκης, Μυρσίνη 
Μαργαρίτη, Ναταλία Γεράκη, Αστέριος Πούφτης, Αγγέλα Γιαννάκη, Ruby 
Hughes, Stenhammar Quartet, Rafal Payne, Claire Booth κ.ά.). Από το 
2013 με τον πιανίστα Michael Brownlee Walker εμφανίζονται ως 
πιανιστικό ντούο. Τα ενδιαφέροντα προγράμματά τους και οι συναυλίες 
τους έχουν αποσπάσει  εξαιρετικές κριτικές από τον Τύπο και το κοινό. 
Eίναι ιδρυτικό μέλος του νεοσύστατου lamda ensemble.

Η Λευκή Καρποδίνη πήρε Δίπλωμα πιάνου με Άριστα Παμψηφεί και Διάκριση 


Παμψηφεί σε ηλικία 19 ετών από το Ωδείο Αθηνών. Απέσπασε το Πρώτο 
Βραβείο και τιμητικό Μετάλλιο στον Πανελλήνιο Μουσικό Διαγωνισμό 
«Φίλων» και ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις μουσικές της σπουδές 
στο Guildhall School of Music and Drama (Bachelor of Music, PGDip, 
Master’s in Music). Έχει λάβει πρώτο βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό 
Schubert (GSMD, Λονδίνο) και το βραβείο «Sir Henry Richardson Award» 
(MBF, Λονδίνο). Παράλληλα, με υποτροφία από το Belgais Centre 
μαθήτευσε δίπλα στη διάσημη πιανίστρια Maria Joao Pires στην 
Πορτογαλία και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τις μουσικές της σπουδές στο 
International Ensemble Modern Akademie (IEMA) της Γερμανίας.
Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια πιάνου μεγάλων μουσικών, εκ των οποίων 
οι Murray Perahia, Leon Fleischer, Angela Hewitt, Graham Johnson, Dame 
Felicity Lott, Theodor Paraschivescu και άλλοι. Έχει ηχογραφήσει για 
το BBC3, την Philharmonia Orchestra, την Ελληνική Ραδιοφωνία και την 
Deutscher Musikrat σε συνεργασία με το Ensemble Modern για τον 
εορτασμό των 25 χρόνων από την ίδρυση του συνόλου. Σε συνεργασίες της 
με σύγχρονους συνθέτες συγκαταλέγονται ηχογραφήσεις και πρεμιέρες 
έργων  των Dai Fujikura, Jens Joneleit, Δημήτρη Ανδρικόπουλου, 
Χριστίνας Αθηνοδώρου, Anastazios, Dario Boente και άλλων.
Πέρα από την πιανιστική της καριέρα, είναι αφοσιωμένη στη διδασκαλία 
πιάνου και τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη σύνθεση, κυρίως 
πιανιστικών παιδαγωγικών έργων. Το 2019 συνέθεσε τη μουσική για το 
θεατρικό έργο “Να σώσουμε την παράσταση” σε σκηνοθεσία Βασίλη Ραΐση. 
Μουσική της έχει παρουσιαστεί στο Τρίτο Πρόγραμμα.Έχει διδάξει στο 
GSMD του Λονδίνου, στο BBIS του Βερολίνου και στη Σχολή Μωραΐτη. Δίνει 
τακτικά σεμινάρια πιάνου στην Αγγλία. Διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Αθηνών.

Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου | ΠΣΚΗ
Ο Δήμος Ηρακλείου και η ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε. παρουσιάζουν το Πολιτιστικό 
Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, ένα σύγχρονο κέντρο πολιτισμού και 
τεχνών, καρπό μιας πολύχρονης και πολυπρόσωπης προσπάθειας, που 
φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στα καλλιτεχνικά δρώμενα της Κρήτης – και 
όχι μόνο! Περιηγηθείτε ηλεκτρονικά και δείτε όλους τους χώρους του 
ΠΣΚΣΗ, ακολουθώντας τον σύνδεσμο: https://www.cccc.gr/gr/360.

Διαβάστε επίσης:

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin