Search
Close this search box.

ΕΛΕΝΑ ΝΑΘΑΝΑΗΛ: “Περνάω καλύτερα μόνη παρά με κόσμο”

Δε μου λείπει ούτε η δόξα, ούτε το χειροκρότημα.

Ούτε να ζήσω στο σανίδι ενδιαφέρομαι

με απώτερο σκοπό να πεθάνω εκεί πάνω.

Δε μου λέει τίποτα αυτή η θυσία. Αυτή η φιλοδοξία.

Τη σέβομαι, την εκτιμώ, θαυμάζω τους ανθρώπους που το εννοούν και το κάνουν.

Εγώ όμως δεν το εννοώ και δεν το κάνω.

Δεν πρόκειται να πεθάνω σε κανένα σανίδι.

Είμαι ευτυχής χωρίς όλ’ αυτά και ούτε τα ήθελα και ποτέ, νομίζω.

Δε μου λείπουν και ούτε θα μου λείψουν.

Επειδή δεν είμαι αχάριστη, αναγνωρίζω ότι μου δόθηκαν απλόχερα πολλά πράγματα.

Το επάγγελμά μου ολόκληρο μού ”δόθηκε.”

Δεν το επέλεξα. Μου έτυχε.

Και πραγματικά, δεν έκανα καμία υποχώρηση.

Πέρασα υπέροχα χρόνια και όλοι μου φέρθηκαν υπέροχα.

Ίσως γιατί φερόμουνα σε όλους πάντα με σεβασμό και ποτέ δεν ενόχλησα κανέναν.

Ούτε ανταγωνιστικό άτομο είμαι, ούτε υπήρξα ποτέ ματαιόδοξη. Τη ματαιοδοξία

του δημόσιου προσώπου δεν την είχα ποτέ.

Είναι σπουδαία δουλειά ο κινηματογράφος.

Μαγική υπόθεση, αναντίρρητα. Μπορείς εύκολα να παρασυρθείς.

Δεν ενδιαφέρθηκα να βγω ν’ ασκήσω τα καθήκοντα του ”δημοσίου προσώπου”

που λέγαμε. 

Δε με ενδιέφεραν ούτε οι συνεντεύξεις, ούτε σκάνδαλα να στήνω.

Δεν ήθελα καθόλου, μα καθόλου να εκτίθεμαι.

Σεβόμουν το σπίτι μου, τον εαυτό μου,

την αξιοπρέπειά μου.

Δεν ήθελα να έχω αυλή. Φίλους μόνο ήθελα να έχω.

Έχω επιλέξει τους ανθρώπους μου. Και οι άνθρωποί μου είναι λίγοι. Έχω μικρή αγκαλιά.

Περνάω καλύτερα μόνη παρά με κόσμο.

Εκτιμώ πιο πολύ τους φίλους μου από ”μακριά”. Πιο πολύ τους αγαπώ έτσι.

Δεν ξέχασα κανέναν.

Δεν έχω ξεχάσει ανθρώπους που αγάπησα κι έχουν πεθάνει δεκαπέντε, είκοσι χρόνια,

και θα ξεχάσω ένα φίλο που έχω να τον δω

δεκαπέντε, είκοσι μέρες;

– Κι εμάς, το κοινό σας, που μας λείπουνε τα μάτια σας;

– Στην τηλεόραση και στα έργα.

Να τα βλέπετε, να με θυμάστε”.

Έλενα Ναθαναήλ.

Η Έλενα Ναθαναήλ ήταν μια από τις πιο γοητευτικές ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.

Ξεκίνησε να εργάζεται σαν μοντέλο, αλλά η καριέρα αυτή δεν διήρκεσε πολύ.

Όταν ήταν μαθήτρια Γυμνασίου την εντόπισε ο Γιάννης Δαλιανίδης και το 1963 έκανε την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση, στην ταινία του, «Κάτι να καίει». Μάλιστα, ο Δαλιανίδης ήταν εκείνος που τη συμβούλευσε να χρησιμοποιήσει μόνο το επίθετο «Ναθαναήλ», που ήταν το επίθετο της μητέρας της.

Το πραγματικό της όνομα ήταν Έλενα Δεληβασίλη.

Με την εμφάνισή της στην ταινία, η νεαρή κοπέλα εντυπωσίασε όχι μόνο για το υποκριτικό της ταλέντο, αλλά και για την ομορφιά της. Το καλλίγραμμο κορμί της, σε συνδυασμό με το μεσογειακό της πρόσωπο, συνέθεταν μια πολύ εντυπωσιακή εικόνα.

Την περίοδο εκείνη η φωτογραφία στο εξώφυλλο του περιοδικού «Εικόνες», έγινε αφορμή να την προσέξει κάποιος ξένος παραγωγός που της έκανε πρόταση την οποία αποδέχθηκε, να συμμετάσχει σε μια γερμανική ταινία, που γυρίστηκε στο Μόναχο.

Όταν η Έλενα Ναθαναήλ επέστρεψε στην Ελλάδα γράφτηκε στη δραματική σχολή. Τέσσερα χρόνια μετά βραβεύτηκε με το βραβείο καλύτερης ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την ταινία, «Ραντεβού με μια άγνωστη».

Τα επόμενα χρόνια εμφανίστηκε σε πολλές ταινίες και παράλληλα συμμετείχε σε θεατρικές παραστάσεις.

Το 1966 η Έλενα Ναθαναήλ έκανε μια υψηλής αισθητικής φωτογράφιση στο Αίθριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για το περιοδικό «Paris Match», στο πλαίσιο της προβολής της χώρας. Στάθηκε δίπλα στον περίφημο Λέοντα του Κεραμεικού φορώντας κορυφαία αριστουργήματα από τη Συλλογή της Ελένης Σταθάτου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Γι’ αυτή τη φωτογράφιση, συμφώνησε η συλλέκτρια που είχε δωρήσει το 1957 την περίφημη συλλογή της στο Μουσείο, αλλά και το υπουργείο Πολιτισμού. 

  Ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά που φορέθηκαν από μοντέλο οι αρχαιολογικοί θησαυροί: το αρχαϊκό «ενώτιο των σφιγγών» από το Άργος, το ένα από τα δύο περίτεχνα περιβραχιόνια και τον δακτυλικό σφηκωτήρα «των όφεων» από το «θησαυρό του Καρπενησίου», καθώς και το περιδέραιο της Τρωάδας.

Η Έλενα Ναθαναήλ δεν προκαλούσε με την ιδιωτική της ζωή. 

Ήταν εναντίον του γάμου, γεγονός που θα μπορούσε να αποτελεί πρώτο θέμα στον Τύπο της πιο συντηρητικής τότε εποχής, αλλά κάτι τέτοιο δε συνέβη. Ακόμα και όταν έφερε στη ζωή την κόρη της, Ίνκα, χωρίς να έχει παντρευτεί με τον σύντροφό της Γιώργο Τσαγκάρη, η ηθοποιός φρόντισε να μην τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας.

  Παρόλο που πάντα προστάτευε την προσωπική της ζωή, η σχέση της με τον σταρ του Ολυμπιακού, Τάσο Μητρόπουλο, έγινε γνωστή και συζητήθηκε. Ήταν ένας έρωτας που δεν κατέληξε στον γάμο, αλλά κράτησε έως το τέλος της ζωής της ηθοποιού.

Τα πιο εκφραστικά μάτια του Ελληνικού σινεμά έκλεισαν για πάντα  στις 4 Μαρτίου του 2008.

Απόσπασμα από συνέντευξη στον Σωτήρη Κακίση.

Καλι Παπαχρήστου 

Πολιτιστικά νέα 

Photo cover:Η Ελενα Ναθαναήλ στην ταινία «Το Λεβεντόπαιδο»/Φωτογραφία: Finos Film

Διαβάστε επίσης:

Share: