Οκτώ χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τη μέρα που έφυγε από τη ζωή ο Ντέιβιντ Μπόουι. Ο “Λευκός Δούκας της Ροκ”, όπως τον αποκαλούσαν έφυγε νικημένος από τον καρκίνο στις 10 Ιανουαρίου το 2016. Στα 69 του χρόνια, πέρασε στην αιωνιότητα, αφήνοντας όμως πίσω τον θρύλο του να μεγαλώνει τις επόμενες γενιές.
Η αλήθεια είναι πως για τον Ντέιβιντ Μπόουι, γνωρίζουμε σχεδόν τα πάντα. Όμως, υπάρχουν και τρεις ιστορίες που δεν είναι ευρέως γνωστές αλλά είναι συναρπαστικές. Όπως συναρπαστικός ήταν και ο βίος του.
Όταν τον έπιασε η πρώην του στο κρεβάτι με τον Μικ Τζάγκερ
Για πολλά χρόνια, ένα από τα δυνατά κουτσομπολιά της μουσικής βιομηχανίας, ήταν οι φήμες για τη σχέση του Ντέιβιντ Μπόουι με τον Μικ Τζάγκερ που ξεκίνησαν από την πρώην σύζυγο του πρώτου. Ήταν στις 4 Μαΐου του 1990, η πρώην κυρία Μπόουι, Άντζι σε συνέντευξή της στην Τζόαν Ρίβερς, ισχυρίστηκε ότι είχε πιάσει πολλές φορές τον Ντέιβιντ στο κρεβάτι με άντρες. Κορυφαία όλων, η φορά που τον βρήκε με τον Μικ Τζάγκερ. Λίγο καιρό αργότερα, σχολιάζοντας το ίδιο θέμα, η Άντζι άλλαξε λίγο την ιστορία.
Ο Κρίστοφερ Άντερσεν, συγγραφέας της βιογραφίας του Τζάγκερ, έδωσε μία διαφορετική εκδοχή στο βιβλίο του “Mick: The wild life and mad genius of Mick Jagger”, που κυκλοφόρησε το 2012. Σύμφωνα με όσα έγραψε, ένα πρωινό της δεκαετίας του ’70, κατά το οποίο η Άντζι επέστρεψε σπίτι μετά από απουσία ημερών, αφού πήγε στην κουζίνα της να φτιάξει ένα τσάι, την πλησίασε η οικονόμος και της είπε: «Κάποιος είναι στο κρεβάτι σας». Εκείνη ανέβηκε στην κρεβατοκάμαρα, άνοιξε αθόρυβα την πόρτα και είδε τον Ντέιβιντ και τον Μικ ξαπλωμένους γυμνούς. Όταν μπήκε στο δωμάτιο, ρώτησε τους δύο έκπληκτους άντρες: «Μήπως θέλετε καφέ;». Πράγματι, τους πήγε καφέ και πορτοκαλάδα και όπως εκμυστηρεύτηκε στον Άντερσεν «δεν κάθισα καν να εξετάσω αν το είχαν κάνει. Ήταν τόσο φανερό, που ένιωσα απόλυτα βέβαιη». Πάντως, για πολλούς, η πρώην κυρία Μπόουι δεν ήταν και ο πιο αξιόπιστος μάρτυρας.
Η παρανόηση με τα διαφορετικά μάτια
Ήταν κάτι σαν… αστικός μύθος πως ο καλλιτέχνης είχε δύο διαφορετικά χρώματα ματιών καθώς έπασχε από ετεροχρωμία. Αλλά κάτι τέτοιο δεν ίσχυε αφού και τα δύο μάτια του ήταν γαλαζοπράσινα. Ωστόσο, είναι αλήθεια πως υπήρχε μία οφθαλμική παραδοξότητα καθώς η μία κόρη του ματιού του ήταν μόνιμα διεσταλμένη. Αιτία; Ένας καυγάς που είχε στα 15 του με τον φίλο του Τζορτζ Άντεργουντ για τα μάτια ενός κοριτσιού.
Η γροθιά που δέχτηκε στο μάτι του, παραλίγο να τον αφήσει τυφλό. Ωστόσο, δεν κράτησαν κακία ο ένας στον άλλον. Μάλιστα, αργότερα συνεργάστηκαν και ο Άντεργουντ σχεδίασε εξώφυλλα των πρώτων δίσκων του Ντέιβιντ Μπόουι, όπως «The Rise and Fall of Ziggy Stardust» και «Spiders from Mars».
Όταν ο Μπόουι τραγούδησε για την Κύπρο
«Η Κύπρος είναι το νησί μου. Όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, θα ήθελα να σε βρω. Κάπου, σε ένα μέρος σαν αυτό», τραγούδησε ο Ντέιβιντ Μπόουι το 1979. Ο τίτλος του τραγουδιού ήταν «Move On» και πηγή έμπνευσης η σύζυγός του, Άντζι, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο. Όπως αναφέρει στην αυτοβιογραφία της, ο τραγουδιστής μαγεύτηκε από την ομορφιά του νησιού, το οποίο επισκέφτηκαν για τελευταία φορά το 1974.
Είχε δημιουργήσει σύλλογο για την προστασία των μακρυμάλληδων
Το 1964, οι άνδρες με μακριά μαλλιά αντιμετώπιζαν προβλήματα καθώς η μόδα δεν είχε έλθει ακόμα. Ο τότε 17χρονος, Ντέιβιντ Μπόουι αποφάσισε να δημιουργήσει έναν σύλλογο για την «Διατήρηση των Μακριών Μαλλιών στους Άνδρες»», που διαμαρτύρονταν για τη συμπεριφορά που δέχονταν οι μακρυμάλληδες στους δρόμους του Λονδίνου.
Σε συνέντευξή του στο BBC είχε εξηγήσει ότι η οργάνωση ήταν για την προστασία των μουσικών της ποπ που είχαν μακριά μαλλιά.
«Όποιος έχει το θάρρος να αφήνει τα μαλλιά του μακριά ως τους ώμους πήγαινε στην κόλαση. Τώρα είναι η ώρα να ενωθούμε για τις μπούκλες μας», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.
Οι μάγισσες που ήθελαν να του κλέψουν το σπέρμα
Την περίοδο που ηχογραφούσε τον δίσκο του «Station to Station», ο οποίος θεωρείται ένας από τους καλύτερούς του και κυκλοφόρησε το 1976 με διθυραμβικές κριτικές, ο Ντέιβιντ Μπόουι, βρισκόταν σε μία κατάσταση που άγγιζε τα όρια της ψύχωσης. Μάζευε γύρω του αιγυπτιακά αντικείμενα και περνούσε τον χρόνο του μιλώντας για μάγισσες που ήθελαν να κλέψουν το σπέρμα του.
Την εποχή εκείνη, ο θρύλος της ροκ ήταν εξαρτημένος από τις ουσίες, σε τέτοιο σημείο που είχε χάσει την όρεξή του και τρεφόταν μόνο με πιπεριές και κρύο γάλα. Μάλιστα, είχε φτάσει να ζυγίζει μόλις 45 κιλά,
Αυτή ήταν και η κόκκινη γραμμή που τον κινητοποίησε, μιας και η υγεία του ήταν κλονισμένη και απειλούνταν ακόμα και η ίδια του η ζωή. Από εκείνη τη σκοτεινή περίοδο, χρόνια μετά ο Ντέιβιντ Μπόουι θα θυμόταν μόνο ότι… μισούσε το Λος Άντζελες, καθώς εκεί ηχογράφησε τον δίσκο του.